Realizacje

Gdańskie Fasady OdNowa (2018)

Ogarna 60/61

Kamienica odnowiona wraz z dekoracyjnym ceglanym szczytem. Artysta Jacek Wielebski zaprojektował artystyczne dekoracyjne flagownice jako dodatkowy element dekoracji fasady kamienicy przy ulicy Ogarnej 60/61 oraz łączący ją estetycznie z sąsiednią kamienicą 62/63

Zobacz więcej

Ogarna 62/63

Kamienica odnowiona wraz z dekoracyjnymi rozetami w szczycie. Artysta Jacek Wielebski zaprojektował artystyczne dekoracyjne flagownice jako dodatkowy element dekoracji fasady kamienicy przy ulicy Ogarnej 62/63 oraz sąsiedniej kamienicy 61/62

Zobacz więcej

Śwoętojańska 67

Artyści Alicja Buławka Fankidejska i Dmitrija Buławka Fankijdejski udekorowali odnowioną kamienicę delikatną aluminiową ramą szyldu, w szczycie umieścili dekoracyjna rozetę, udekorowali również obramowanie przejazdu.

Zobacz więcej

Szeroka 29

Projekt autorstwa Przemysława Garczyńskiego składa się z dwóch elementów; motywu muszli wykonanego w technice mozaiki i malarskim przedstawieniu ciągu Fibonacciego. Muszla a dokładniej muszla amonita, nawiązuje do historii Gdańska jako miasta rozwijającego się dzięki położeniu nad morzem Bałtyckim. Wzór Fibonacciego, który przedstawia złotą proporcję jest nawiązaniem do wpływu matematyki na nauki przyrodnicze i estetykę.

Zobacz więcej

gdańskie fasady (2017)

Ogarna 117/118

Kamienica przy ulicy Ogarnej 118 zyskała dekorację w postaci kompozycji z elementów ze sztucznego kamienia autorstwa architekta Pawła Mrozka.

Zobacz więcej

Szeroka 58/60

Artysta Michał Wirtel zaprojektował dla elewacji kompozycję opartą o malarska zabawę op-artowską z podkreśleniami błękitnymi i pomarańczowymi. Całość dopełniona jest elementami aluminiowymi wykonanymi przez artystów Alicję i Dymitrija Fankidejskich.

Zobacz więcej

Szeroka 61/63

Artyści Alicja i Dymitrij Fankidejscy przygotowali projekt meduzy. Elementy dekoracji zostały wykonane w skomplikowanej technice odlewów aluminiowych. Zamontowane odlewy są uzupełnione elementami malarskimi przez artystę Michała Wirtela.

Zobacz więcej

Ogarna 22/23

Formy, wypełniające przestrzeń między kondygnacjami, pełnią role występujących w gdańskiej architekturze tond. Są one na przemian wklęsł lub wypukłe, co ma na celu wprowadzenie na elewację pewnej dynamiki i wrażenia przestrzennego „falowania”. Rozmieszczenie symetryczne elementów dekoracyjnych między oknami, ma na celu zaakcentowanie wertykalnych podziałów fasady, stworzenie wrażenia ich quasi pilastrowości.

Zobacz więcej

Ogarna 75

Malarka Wilga Badowska przygotowała projekt fasady w formie lekkich obrazów akwarelowych. Na fasadzie kamienicy nr 75 namalowane zostały lwy i szachownice.

Zobacz więcej

Ogarna 76

Artystka Justyna Posiecz-Polkowska przygotowała projekt malarski polegający na stworzeniu kompozycji w której płynne przejście tonalne odcienia tego samego koloru przeplata się z pokrywającym go wzorem wprowadzającym metodami malarskimi trzeci wymiar - wrażenie przestrzenności.

Zobacz więcej

Ogarna 77

Artyści Alicja i Dymitrij Fankidejscy ozdobili elewację kamienicy nr 77 detalami ceramiczno-aluminiowymi. Zastosowali trudna technikę zainstalowania elementów glazurowanych w odlewach aluminiowych. Szczyt kamienicy ozdobiony został fryzem.

Zobacz więcej

Ogarna 83/84

Zobacz więcej

Ogarna 73

Zobacz więcej

Ogarna 74

Na pięknej ceglanej kamienicy artyści Alicja i Dymitrij Fankidejscy aluminiowymi elementami podkreślili tektonikę ceglanych łęków nadokiennych

Zobacz więcej

Ogarna 78

Zaprojektowana przez profesora Jacka Zdybla elewacja udekorowana jest wykonanym w technice sgraffito przedstawieniem znaków zodiaku: ułożeniem planet względem słońca. Blasku dekoracji dodają złocenia.

Zobacz więcej

Gdańskie DekorAkcje (2016)

Warzywnicza 10 - "Gdańskie Dekorakcje"

Zespół budynków położonych w kwartale ulic Straganiarskiej, Świętojańskiej, Warzywniczej oraz Rybackiego Pobrzeża.

Zobacz więcej

Ogarna 97

Artystka Justyna Posiecz Polkowska zajęła się opracowaniem trzech fasad kamienicy przy Ogarnej 97 stanowiącej wraz kamienicą przy Ogarnej 98 (również jej autorstwa) kompozycję bramową stanowiącą wylot z ulicy Łagiewniczej na ulicę Ogarną.

Zobacz więcej

Ogarna 96

Podwójna fasada kamienicy odbudowana w charakterze prostej kamienicy mieszczańskiej bez znaczniejszych odwołań do architektury Gdańska.

Zobacz więcej

Ogarna 93/94

Dwie z pośród kilku prac pary artystów Alicji i Dmitrija Buławki-Fankidejskich.

Zobacz więcej

Ogarna 91/92 - lewa

Jedna z kilku prac pary artystów Alicji i Dmitrija Buławki-Fankidejskich.

Zobacz więcej

Ogarna 91/92 - prawa

Jedna z dwóch prac artysty Jana Kołodzieja wykonana w ramach czwartej edycji projektu.

Zobacz więcej

Ogarna 89/90 - lewa

Artysta Jan Kołodziej wykonał dekoracje techniką malarską.

Zobacz więcej

Ogarna 89/90 - prawa

Artysta profesor Jacek Zdybel wykonał na klasycyzującej fasadzie kamienicy zdobienia w technice sgraffito.

Zobacz więcej

Warzywnicza 10A

Jedna fasada kamienicy sąsiadującej z Bramą Świętojańską inspirowana gotykiem, ale stworzona od podstaw dla utrzymania porządku w przekształconej tkance urbanistycznej w celu wytworzenia wnętrza urbanistycznego potrzebnego dla wyeksponowania odbudowanej bramy portowej.

Zobacz więcej

Ogarna - Szeroka od nowa (2015)

Szeroka 44/45

Dwie sąsiadujące ze sobą fasady będące w odmiennym stylu i nawiązujące do dwóch różnych epoko z historii miasta.

Zobacz więcej

Szeroka 125/126

Grupa trzech kamienic w tym jednej narożnej na zbiegu ulic Szerokiej i Pańskiej.

Zobacz więcej

Warzywnicza 10 - "Ogarna Szeroka od nowa"

Zespół budynków położonych w kwartale ulic Straganiarskiej, Świętojańskiej, Warzywniczej oraz Rybackiego Pobrzeża.

Zobacz więcej

Ogarna 15/19A

Budynek w module trzech kamienic w pierzei ulicy Ogarnej.

Zobacz więcej

Ogarna 15/19B

Budynek w module dwóch kamienic na rogu ulic Ogarnej i Zbytki.

Zobacz więcej

Ogarna 35/36

Budynek w module dwóch kamienic w sąsiedztwie skrzyżowania ul.Ogarnej i Słodowników.

Zobacz więcej

Ogarna 98

Narożna kamienica na zbiegu ulic Ogarnej i Słodowników.

Zobacz więcej

Ogarna 99/100

Dwie wąskie fasady kamienic znajdujące się pod jednym adresem.

Zobacz więcej

Ogarna 101

Spora klasycystyczna  w swojej formie kamienica.

Zobacz więcej

Ogarna 102

Prosta klasycyzująca kamienica z prostą attyką.

Zobacz więcej

Ogarna 103/105

Budynek w module dwóch kamienic w tym jednej stanowiącej bramę wjazdową.

Zobacz więcej

Ogarna 106/108

Artysta Jacek Wielebski w przypadku tej kamienicy miał duże pole do popisu.

Zobacz więcej

Nowa Szeroka (2014)

Szeroka 77

Kamienica zyskała przede wszystkim pokaźny szyld długości 5 metrów o konstrukcji szkieletowej z wypełnieniem z blach z wzornictwem wycinanym wodą.

Zobacz więcej

Szeroka 78

Praca pary artystów Alicji i Dmitrija Buławki-Fankidejskich polegała na zaprojektowaniu na elewacji kompozycji z elementów ozdobnej ceramiki przedstawiającej flądry.

Zobacz więcej

Szeroka 79

Autor Mariusz Burdek zrealizował dwie rzeźby przedstawiające lądujące gołębie wykonane w postaci betonowych odlewów.

Zobacz więcej

Szeroka 80

W ramach projektu artyści Alicji i Dmitrija Buławki-Fankidejscy zaprojektowali i wykonali płyty nadokienników wypalane z gliny w technice Nagi-raku łączone również ceramicznymi elementami szkliwionymi w kolorze turkusowym.

Zobacz więcej

Szeroka 81

W ramach projektu artysta Mariusz Burdek zaprojektował i wykonał balustradę schodów w technice metaloplastyki przedstawiającą graficzne wariacje z konturów przenikających się ryb zamkniętych w ramę masywnej balustrady w której można doszukiwać się secesyjnych inspiracji.

Zobacz więcej

Szeroka 82

Kamienica za sprawą artysty Daniela Kalińskiego (Chazme) zyskała wystrój w pasach międzyokiennych w postaci form malarskich operujących barwą i geometrycznym kształtem na podłożu płycin gładkiego tynku i tynków oryginalnych.

Zobacz więcej

Szeroka 83

Praca polegała na projekcie i wykonaniu przez profesora Jacka Zdybla wraz ze studentami ASP sgraffito i złoceń na rewaloryzowanej elewacji.

Zobacz więcej

Szeroka 84

Kamienica zbliżona w swojej estetyce do znajdującej się obok.

Zobacz więcej

Szeroka 85

Dekoracja artysty Pawła Mrozka w postaci międzyokienny pasów płaskorzeźb, wykonana przez artystę Pawła Mrozka w technologii frezowania 3D w sztucznym kamieniu. Dzieło jest inspirowane historycznymi elementami zdobień kamienic takimi jak gzymsy, fryzy, płyciny między okienne i tympanony.

Zobacz więcej

Szyldy - Szeroka 87,86, 82, 77

W ramach drugiej edycji projektu artysta Jacek Wielebski stworzył cztery szyldy w technice metaloplastyki dla kamienic Szeroka 87, 86, 82 i 77.

Zobacz więcej

Szeroka 87

Mural w narożniku kwartału.

Zobacz więcej

Ogarna 51/52

Zespół dwóch kamienic o bogatym wystroju elewacji, które nie wymagały wielkich interwencji artystycznych dlatego autorzy prac ograniczyli się do oszczędnego detalu i malarstwa, które podkreśliło jedynie architekturę obu fasad.

Zobacz więcej

Ogarna 2.0 (2013)

Ogarna 10

Dwie kamienice o najjaskrawszych kolorach oryginalnych, szlachetnych tynków na całej ul.Ogarnej.

Zobacz więcej

Ogarna 6

Dekoracja wykonana przez artystę Wojciecha Kołacza w technice sgraffito, polegającej na nakładaniu na siebie kolejno różnokolorowych tynków i zeskrobywaniu wierzchniej warstwy.

Zobacz więcej

Ogarna 7

Przed projektem elewacja posiadała stosunkowo kompletną dekorację architektoniczną w postaci w postaci pilastrów zwieńczonych gzymsami.

Zobacz więcej

Ogarna 8

Kamienica po odbudowie posiadała zaburzone proporcje elewacji, spowodowane zbyt małymi oknami w stosunku do reszty fasady.

Zobacz więcej

Ogarna 9

Jedna z prościej odbudowanych kamienic na tym odcinku ulicy, pozbawiona detalu architektonicznego, z prostym, trójkątnym szczytem, zyskała tynkowane płyciny podokienne, dopełnione malowanymi pasami sugerującymi pilastry.

Zobacz więcej

Ogarna 11/12

Przed wojną na tej parceli stała jedna, duża kamienica, z tego też względu obie, odbudowane w jej miejscu, zostały udekorowane według jednego zamysłu, polegającego na wykaligrafowaniu na nowych tynkowanych płycinach międzykondygnacyjnych fragmentów textu pochodzącego ze starej gdańskiej legendy o Stolemie. 

Zobacz więcej

Ogarna 119

Jedna z największych elewacji w obrębie tak zwanego kwartału eksperymentalnego,odbudowanego po wojnie w pierwszej kolejności, uzyskała dekorację złożona z dwóch dodatkowych warstw warstw tynków - gładkiego i strukturalnego, dopełnioną elementami inspirowanymi detalami z przedwojennych fotografii ulicy, malowanymi techniką szablonu. 

Zobacz więcej

Ogarna 120

Schodkowy szczyt kamienicy stał się inspiracją do stworzenia fraktalowej kompozycji, w pełni podporządkowanej podziałom architektonicznym elewacji.

Zobacz więcej

Ogarna 121

Prosta i niewielka  elewacja, pozbawiona szczytu, została udekorowana przestrzennymi kaflami wykonanymi z fibrobetonu, o kompozycji opartej o przekątną kwadratu.

Zobacz więcej

Ogarna 122

Stosunkowo kompletna i zgrabna, typowo gdańska fasada, znajdująca się w bezpośrednim sąsiedztwie oryginalnej zachowanej po wojnie kamienicy nr 123, wpisanej indywidualnie do rejestru zabytków, została odremontowana.

Zobacz więcej

Ogarna 124

Kamienica o najwyższym stopniu kompletności fasady pod kątem detalu architektonicznego wśród remontowanych obiektów.

Zobacz więcej

Ogarna 125

Szlachetne, barwione w masie na kolor głębokiego bordo tynki, wypełniające pasy pomiędzy pilastrami, zostały ozdobione abstrakcyjnym malarstwem organiczno-geometrycznym, zachowanym w oryginalnej kolorystyce.

Zobacz więcej

Ogarna 95

Kamienica Fahrenheita, de facto składająca się z dwóch kamienic (przed wojną był to jeden większy budynek), w oczywisty sposób nawiązauje do swojego patrona.

Zobacz więcej

Ławnicza 3/4/5

Odrębny zespół kamienic został udekorowany filigranowym wzorem rozciągającym się na elewacji niczym odbity w krzywym zwierciadle i ogniskującym wzrok w połowie wysokości elewacji na elementach wzoru odnoszących się do charakteru miasta portowo-przemysłowego.

Zobacz więcej